2. ülesanne

Käitumuslik ja kognitiivne õppimine ja haridustehnoloogilised rakendused (Cognitive model: learning theories and applications)

Kognitiivse lähenemise kohaselt on õppimisel oluline roll ajutegevuse erinevatel protsessidel: tajumine, mõtlemine, mälu. Kuna õppimine koosneb uue info salvestamisest, selle säilitamisest ja meenutamisest, võib öelda, et igasugune õppimine on seotud mäluga. Vanim eristus jagab mälu erinevate omadustega lühimäluks (töömälu) ja pikaajaliseks mäluks (Tulving, 2002).

Kognitiivse mälumudeli peamised protsessid:

Info omandamine mällu – salvestamine

Info alalhoidmine mälus – säilitamine

Info ammutamine mälust – meenutamine e. reprodutseerimine

Minu õpilugu on mõeldud mängu loomiseks, mille rakendamiseks kasutatakse keskkonda Nearpod.

6. klassi loodusõpetuses on meil teemaks “Mets”. Metsast rääkides ei saa kuidagi mööda minna kevadest ja looduse tärkamisest. Kordamiseks loovad õpilased 3. klassi õpilastele Nearpodis mängu “Kevad”.

Rühmad moodustatakse TeamUp’is, kus on tingimuseks, et rühma kuulub 3 õpilast, kellest üks on vähemalt tüdruk. Olen endale selgeks teinud, et igas rühmas oleks vähemalt üks internetiühendusega nutiseade.

Esmalt peab iga rühm pildistama koolipargis kevade märke, mida saaks hiljem oma mängus kasutada.

Tingimus on, et kasutatakse erinevat liiki küsimusi. Lisatakse ka videovaatamisega seotud küsimusi. Rühmades kasutatakse keskkonda Padlet, kus seinale lisatakse enne töö alustamist kõik mõtted ja ideed ning hiljem ka küsimused. Meenutatakse varem õpitut ning kohandatakse see vastavalt nooremale kooliastmele.

Viide ülesandele

https://ifi7056.files.wordpress.com/2013/12/haridustehnoloogia_loeng2.pdf

Advertisements

Jäta kommentaar

Kommenteerimiseks palun logi sisse, kasutades üht neist võimalustest:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s