5. ülesanne

Hajutatud ja kehakogemuslik tunnetus ja õpiökosüsteemid (Distributed and embodied cognition and learning ecosystems)

Iga õppija ja iga õpetaja toob õpisituatsiooni kaasa oma kogemused ja eesmärgid, mis suunavad, mida ta õpikeskkonnas tähele paneb ja oma tunnetusprotsessi kaasab.

Seesmiselt motiveeritud õppimise saavutamiseks peaks õpidisaini loomisel arvestama selliste õppijate eesmärkidest tulenevate õpiniššide lisandumisega ning pakkuma selliseid õpitegevusi, mis võimaldaks õppijatel luua jagatud õpinišše. Sisuliselt tähendaks see suuremat teadlikkust teiste tegevusest õpikeskkonnas, ning nende poolt loodud võimaluste  kaasamist oma tunnetusprotsessidesse, et kujuneks paljude õppijate poolt korduvalt kasutatud hajutatud tunnetussüsteemi elemendid, mille kaudu nad üheskoos loovad uusi paremaid õppimisvõimalusi.

Õppimine on tagasivaatava olemusega – me ei saa ette planeerida, mida me õpitegevuse tulemusena õpime, sest me ei tea, milliseid võimalusi keskkond igal järgmisel hetkel pakub ja kuidas need sobituvad meie õpieesmärkidega. Samuti juhtub sageli, et õpime hoopis midagi, mida me ei oodanud – õpieesmärk teiseneb või kerkib esile keskkonnaga interaktsiooni tulemusel, see kehtib eriti avatud sotsiaal-tehnilistes avatud õpiökosüsteemides. Küll aga saame tagasivaatavalt öelda, et õppisime midagi.

Avatud õpiökosüsteem

• …on digitaalne (aga ka reaalruumi laiendatud) isearenev õpikeskkond, kus õppijad ja õpetajad kasutavad enese jaoks kohandatud ja kombineeritud sotsiaalseid (Web 2.0) õpikeskkondi õpitegevuste korraldamiseks.

• …selle moodustavad õppijad, kes loovad personaalseid õpivõrgustikke õppimist toetavatest kaaslastest, ‐sotsiaalsest tarkvarast ja ‐artifaktidest.

http://www.biennale-lf.org/les-actes-de-la-xxive-biennale/60-b24-interventions/176-b24-kai-pata.html

Facebook ja selle kasutajad moodustavad ökossüsteemi. Samas on Facebookis veel omaette kogukonnad, mis moodustavad omakorda virtuaalsed ökosüsteemid. nt haridustehnoloogide kogukond.

Kasutatud allikad

Viide ülesandele

 

Advertisements

Jäta kommentaar

Kommenteerimiseks palun logi sisse, kasutades üht neist võimalustest:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s